نیروی انسانی کارآمد سرمایه یک شرکت است، پویان قدملی

نیروی انسانی کارآمد سرمایه یک شرکت است

باتوجه به اینکه ماهنامه تجارت طلایی نقش بسزایی در تعالی صنعت خرده‌فروشی داشته و صاحبان این صنعت را در کنار یکدیگر قرار داده و در شماره‌های مختلف پای میز گفت‌وگو با بسیاری از مالکان وصاحبان برندها نشسته است، این بار تصمیم گرفته تا با پویان قدملی، مدیرفروش یکی از برندهای برتر ومعتبر کشور گپ‌وگفتی را ترتیب دهد و از موضوعات مختلف مرتبط با این صنعت در کشور رمزگشایی کند.

او که سابقه درخشانی را طی همکاری با برندهای مطرح داخلی وخارجی رقم زده است در این گفت‌وگو توضیحاتی را پیرامون موضوعات مختلف از قبیل مشتری مداری، فروشگاه داری، زنجیره تامین، تعامل با نیروی انسانی و حتی نحوه تعامل با مدیر یک مرکز خرید ارائه کرده است.

 

 

لطفا در ابتد خودتان را معرفی کرده و رزومه کوتاه و کاملی از سوابق کاری خود ارائه فرمایید؟

پویان قدملی هستم ، متولد 1368، در تهران متولد شده‌ام و اصالتا تبریزی هستم، مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت اجرایی از دانشگاه شهید بهشتی تهران را داشته و تقریبا 13سال سابقه ثبت شده دارم.

از سال 1386 شروع فعالیت من در برند «تامی» بوده ( به عنوان کارشناس فروش ) و بعد از گذراندن تقریبا یک سال، مدیر فروشگاه شدم و از همانجا دیدم که به کار Retial و فروشگاهی علاقه مند هستم مخصوصا در صنف پوشاک.

کارکردن برای من در کنار بزرگانی همانند آقایان شکوفی ، دکتر علی اژدرکش، محسن اصفهانیان، آقایان منصور و ناصر الیاسی و … باعث افتخار بود تا در سال 1396 با شرکت «کهن پیشگان» همکاری خودم را آغاز کنم و نیز بسیاری از تجارب کاری‌ام را مدیون خانواده خلیل زاد و سجادی هستم.

از همان سال 1396 استارت یک هدف بزرگ در ذهنم زده شد، شرکتی که دارای 7فروشگاه در شهرهای تهران، تبریز و مشهد بود خیلی جای رشد و پیشرفت داشت، برنامه‌ریزی‌ها به شکلی بود که با لطف خدا تا سال 1400 به بیش از 14شعبه در سراسر ایران رسیدیم و موفقیت در این مسیر را مدیون تمامی پرسنل بوده‌ایم.

 

 

طی سال‌های فعالیت با کدام برندهای ایرانی و خارجی همکاری داشته‌اید؟

طی سال‌هایی که در این حوزه فعال هستم با برندهای مختلفی از جمله:

TOMMY HILFIGER
GERAD
LC-MAN
Danieellee

همکاری داشته ایم.

هم اکنون نیز با برندهای:

adL
ROMAN
KOHAN

 

در حال فعالیت هستیم.

 

از دیدگاه یک مدیرفروش بفرمایید که یک برند برای ماندگاری چقدر باید به موضوع مشتری مداری پایبند بوده و برای تحقق آن، چه مواردی را مدنظر قرار دهد؟

در همه بیزینس‌ها، موضوع مشتری مداری یکی از اصلی‌ترین موضوعات آن شرکت باید باشد، زیرا اگر مشتری نباشد ، بیزینسی هم نیست.

یک شرکت در پلن‌های طولانی مدت خود، حتما باید برنامه‌ریزی دقیقی برای حفظ مشتریان خود و وفادار کردن مشتریان داشته باشد.

امروزه با وجود همه تکنولوژی‌های دیجیتالی ، مشتریان ما خیلی آگاه هستند، سریعا از همه لحاظ مقایسه می‌شویم و در این بازار رقابتی باید با صادقانه‌ترین حالت ممکن به مشتریان خدمات ارائه دهیم.

در فروشگاه‌های شرکت کهن پیشگان، احترام، صبر و صداقت رکن اصلی پرسنل فروشگاه است. این 3رکن در هر شرایطی رعایت می‌شود، حتی اگر جایی به ضرر فروش ریالی ختم شود و در وحله دوم رضایت مشتری از حس خرید یا حس سرویس گرفتن بسیار برای شرکت ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

مشتریان همیشه توقع خودشان را از ورود به یک فروشگاه، به راحتی در اختیار ما نمی‌گذارند و بازگو نمی‌کنند ، پس ما باید:

1 – شنونده خوبی باشیم

2 – وقت گذارنده خوبی باشیم

3 – پیشنهاد دهنده خوبی باشیم

و همیشه یادمان باشد، موقعیت خواسته مشتریان را در اولویت قرار بدهیم و نسبت به اولویت مشتریان رفتار کنیم.

 

با توجه به اینکه صنعت خرده‌فروشی کشور با مشکل نیروی انسانی آموزش دیده روبه‌روست، دیدگاه شما دررابطه با تمرکز بر این موضوع و بهره‌وری حداکثری از توان نیروی انسانی چیست؟

در زمان‌هایی که خود من به شخصه شروع به کار کردم، اینقدر صنعت خرده‌فروشی آکادمیک و به روز نبود. در اصل یک بازار سنتی داشتیم که روبه، بروز شدن بود. پس هیچ آگاهی کامل نسبت به خیلی چیزها را نداشتیم.

اما با تلاش، پشتکار، صبر و از همه مهم‌تر خسته نشدن در مسیر کاری، توانستیم تجاربی را کسب کنیم. امروز به صورت آکادمی شده، این تجارب هم به صورت تئوری و هم عملی در اختیار پرسنل قرار داده می‌شود، اما از نظر من از 100% نیروهای انسانی 20% هستند که واقعا علاقه به این کار را دارند.

آموزش‌های ما برای همه یکسان هست و تقریبا 80% آموزش‌های ما عملی و در داخل شاپ‌ها انجام می‌شود، زمان می‌دهیم و برای هر پرسنل به صورت تک‌به‌تک برنامه ریزی می‌کنیم، این که در روزهای آینده چه اتفاقاتی رقم بخورد کاملا دست خود آن شخص است.

اما نیروی انسانی با مشخصاتی که عرض می‌کنم واقعا سرمایه یک شرکت محسوب می شوند:

1 – انعطاف پذیر

2 – صداقت کاری داشته باشد

3 – هدف بزرگ داشته باشد

4 – عشق و علاقه به کار

این 4گزینه را اگر شخصی داشته باشد، تمامی آموزش‌های لازم را می‌دهیم و شخص مورد نظر را به بهره‌وری می‌رسانیم.

شرکت ما بر خلاف شرکت‌های دیگر، همیشه روی آدم‌هایی که سابقه کاری ندارند سرمایه گذاری می کند و آن هم به 2 دلیل:

دلیل اول: جوان‌های این سرزمین باید از یک جایی استارت بزنند در کار که هر شرکتی این ریسک را نمی کند و این اجازه را نمی‌دهد که این اشخاص وارد شرکت‌شان بشوند .

دلیل دوم: نیروهایی که سابقه کاری ندارند خیلی راحت‌تر شکل می‌گیرند و خیلی آموزش پذیرتر هستند.

به این 2دلیل تقریبا رده سنی کارکنان ما در شرکت بین 18 الی 26 سال هستند، البته به جزء مدیران فروشگاه‌های ما.

 

 

در شرکت کهن پیشگان چه اقداماتی پیرامون بحث آموزش نیروی انسانی صورت گرفته است؟

اصلی‌ترین آموزش در شرکت ما، آموزش برای درست زندگی کردن، درست ارتباط گرفتن و درست راهنمایی کردن است.

چون اگر بتوانیم این 3 موضوع را به پرسنل آموزش دهیم، ناخودآگاه آن پرسنل یکی از بهترین پرسنل ما خواهد شد.

در بحث آموزش در ارتباط با نوع سرویس‌دهی یا نوع جنس یا …. باید برایش وقت گذاشت. در داخل کار نیز باید پرسنل آزمون و خطا بدهند تا تجربه کنند، اما بحث درست زندگی کردن که شامل درست رفتار کردن و … میشود، خود شخص از اول باید پیش زمینه آن را داشته باشد تا بتوانیم با این اشخاص وارد مرحله دوم که آموزش سازمانی است، بشویم.

لطفا بفرمایید مدیریت زنجیره تامین تا چه میزان در به موفقیت رسیدن یک برند تاثیرگذار خواهد بود؟

در مقاله 5 پله تا موفقیت در مسیر کسب و کار به این موضوع پرداخته شده است اما این موضوع واقعا موضوع مهمی بوده و این مبحث، برای بزرگان است. شخصی که در جایگاه مدیریت تامین قرار گرفته، به خیلی از موضوعات باید توجه ویژه داشته باشد.

با واحدهای فروش، مارکتینگ و حتی نیروی انسانی باید خیلی هماهنگ باشد؛.

از تامین مواد اولیه تا تامین یک محصول در زمان خاص.

به شدت این شخص باید آینده‌نگر باشد و همیشه دارای مدیریت بحران خیلی قوی عمل کند، چون این واحد نمی‌تواند روی هر موضوعی که در پیش رو دارد، 100% حساب باز کند، به دلیل خیلی از محدودیت‌ها یا موضوعاتی که همه شما بهتر از من می‌دانید. پس آینده نگری و مدیریت بحران اینجا به کمک بخش تامین می‌آید تا از رقبا پیشی بگیرد و بتواند قسمت بیشتری از سهم بازار را مال خود کند.

 

از دیدگاه شما اساسی‌ترین چالش برندهای ایرانی در بخش زنجیره تامین یا سایر موارد چیست؟

در وحله اول این را باید بگویم که چون حرفه من در واحد فروش است، کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم نظر مستقیم راجع به این سوال بدهم، ولی طبق شرایط حاکم در حال حاضر قطعا مشکلاتی همانند تامین مواد اولیه حتی دکمه، زیپ و… را همه همکاران ما دارند، اما امروزه ما موج سوارهای خوبی شده‌ایم و با هر قانون یا شرایطی به راحتی شکل عوض می‌کنیم، فقط به یک دلیل: چون هدف بزرگی ( تولید ملی ) در سر داریم و به آن هدف فقط قرار است که برسیم.

 

 

پیشنهاد شما برای جوانان علاقه‌مند به ورود به این حوزه چیست؟

افرادی که علاقه‌مند هستند تا در این حوزه فعالیت خود را ادامه دهند باید در مرحله اول صبر، پشتکار، کسب تجربه، علاقه، تعیین هدف و انعطاف پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهند. از طرفی علم و عمل در کنار هم موفقیت را رقم خواهد زد. برای شخص بنده علاقه حرف اول را می‌زند. باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که انعطاف پذیری آنها سبب‌ساز موفقیت و پیشرفت با سرعت بالاتری خواهد شد.

اگر صحبت پایانی هست بفرمایید.

در آخرمی‌خواهم در وحله اول از مجله ماهنامه تجارت طلایی کمال تشکر را داشته باشم، مخصوصا آقای شاهرخ کشاورز عزیز که همیشه برای بالا بردن سطح علم این کشور در صنعت خرده‌فروشی تلاش کرده و من به شخصه شاهد تلاش‌های شبانه روزی ایشان بوده‌ا‌‌م و در وحله دوم از پدرم آقای دکتر پرویز قدملی که همیشه پشتیبان من بودند و مادرم که همیشه سنگ صبورمن بودند و برادرعزیزم که بهترین الگوی زندگی‌ام بود، تشکر کنم که هر چه دارم از اعضای خانوادم است و در نهایت از خانواده سجادی و خانواده خلیل زاد که به من درس زندگی دادند و همیشه شکرگذار هستم که سایه این اشخاص بالای سر شرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

جهت رزرو و شرکت در جلسات مشاوره آنلاین مهندس پویان قدم‌لی فرم زیر را تکمیل نمایید.

تمام حقوق این وب سایت متعلق به مهندس پویان قدم لی می‌باشد.
طراحی و سئو : رضا جعفری نیا
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.